Artist. Born in Nagano Prefecture, Japan. Graduated from Kyoto University of Art and Design. After working in Okinawa and London, currently based in Yokohama.
She focuses on the sensations of the body, especially the cutaneous perceptiveness and the visceral sensations. Her introspection into the sensations of the body, which we all experience but cannot grasp or control, develops into the question of how we translate, inherit, or leave behind our perceptions. In the activity process, she combines gauze cloth, postcards, sound, soil, resin, and robotic arms in a multilayered manner.
Major exhibitions include “Water and Land Art Festival 2018” (Seigoro-lagoon, Niigata, Japan), “Koganecho Bazaar 2021” (Koganecho Area Management Center, Kanagawa, Japan), “Arts Challenge 2022” (Aichi Arts Center, Aichi, Japan), “VOCA Exhibition 2023” (The Ueno Royal Museum, Tokyo, Japan), “Scraped Script: Peeled Lingering and Dawning Healing Ripples” (gallery N, Kanda, Tokyo, Japan),”BUG Art Award Finalists” (BUG, Tokyo) 2024.
Solo Exhibitions
“Scraped Script:Peeled Lingering and Dawning Healing Ripples”, Gallery N, Tokyo/ 2023
“Scar Script”, Gallery N, Aichi/ 2023
“Yuri Miauchi – Showcase Gallery 2020”, Yokohama Civic Art Gallery Azamino, Kanagawa/ 2020
“It’s My Red Life”, Courtney Pope 199, London/ 2017
“Seigoro-san, WHERE HAVE YOU GONE?”, Kenpo-ji Temple, Niigata/ 2017
Selected Group Exhibitions
“BUG Art Award Finalists”, BUG Art Center, Tokyo / 2024
“Koganecho Bazaar 2024”, Hatsune wing B, Kanagawa / 2024
“Koganecho International Artist’s Network”, Koganecho Area Manegement Center, Kanagawa / 2023
“Four Artists in July”, Site-A gallery, Kanagawa/ 2023
“The Vision of Contemporary Art 2023”, The Ueno Royal Museum, Tokyo/ 2023
“ARTS CHALLENGE 2022”, Aichi Arts Center, Aichi/ 2022
“Koganecho Bazaar 2021 – Making Side by Side”, Matsui Building 1F, Kanagawa/ 2021
“Koganecho Bazaar 2020 – Artists and Communities”, Koganecho Area Management Center, Kanagawa/ 2020
“Crack in the middle of nowhere”, Eonju Round, Soul/ 2020
“gift”, gallery fu, Kanagawa/ 2020
“ROADSIDE PICNIC”, Site-A Gallery, Kanagawa/ 2020
“Koganecho Bazaar 2019 – New Menagerie”, Koganecho Hachibankan, Kanagawa/ 2019
“Between”, Site-A Gallery, Kanagawa/ 2019
“Water and Land Niigata Art Triennale 2018”, Seigoro Lagoon, Niigata/ 2018
Prize
Atsushi Shinfuji Jury Prize / ARTS CHALLENGE 2022
Residences
Performances
FRESH RECEPTIONIST JAPAN TOUR ’18, Niigata, Okinawa, Kyoto and Tokyo / 2018
FRESH RECEPTIONIST JAPAN TOUR ’16, Kyoto, Tokyo, Niigata and Okinawa / 2016
FRESH RECEPTIONIST with Yuri Miauchi, Shoreditch Church, London / 2015
Curatorial project
Web Exhibition ‘ROADSIDE PICNIC’, Koganecho AIR Website / 2020
Publishing
Work Book / 2018
Discover Japan 2018 September (ASIN. B07FDTDRP3) / 2018
アーティスト。長野県生まれ。京都造形芸術大学卒業。沖縄、ロンドンを経て、現在は横浜を拠点に活動する。
身体の感覚、とりわけ皮膚感覚や内臓感覚に焦点を当てる。誰もが経験しつつも、把握/コントロールできない身体の感覚に対する内省は、人間がその知覚をどう意訳し、受け継いでいくのか、あるいは置き去りにしていくのかという問いへと展開している。制作過程においては、ガーゼ布・葉書・音・土・樹脂・ロボットアームなどを多層的に組み合わせている。
個展 | |
---|---|
2024 | Scraped Script – からからの水壺から消える星の楕円(gallery N 神田社宅、東京) |
2023 | Scraped Script – はがされた余韻や明ける癒紋(gallery N 神田社宅、東京) |
2023 | Scar Script(gallery N、愛知) |
2020 | Showcase Gallery 宮内由梨(横浜市民ギャラリーあざみ野、神奈川) |
2017 | It’s My Red Life(Courtney Pope 199、ロンドン) |
2017 | 清五郎さん – WHERE HAVE YOU GONE?(顕法寺、新潟) |
グループ展 | |
2024 | 市内作家によるグループ展(長野市芸術館、長野) |
2024 | 第1回 BUG Art Award ファイナリスト展(BUG Art Center、東京) |
2024 | 黄金町バザール 2024(ハツネウィングB、神奈川) |
2023 | Koganecho International Artist’s Network(竹内化成ビル6F、神奈川) |
2023 | Four Artists in July(Site-A ギャラリー、神奈川) |
2023 | VOCA展 2023(上野の森美術館、東京) |
2022 | それは、たぶん、わたし。(azumagaoka articulation ※コレクション展、神奈川) |
2022 | アーツ・チャレンジ 2022(愛知芸術文化センター、愛知) |
2021 | 黄金町バザール2021 -Making of Side by Side-(松井ビル1F、神奈川) |
2020 | Crack in the middle of nowhere(Eonju Round、ソウル) |
2020 | 黄金町バザール2020 -Artist in Community-(Mini gallery B、神奈川) |
2020 | ヨコハマトリエンナーレ2020(PLOT48 ※エレナ・ノックス作品企画 、神奈川) |
2020 | gift(gallery fu、神奈川) |
2019 | 黄金町短期AIR 成果展 Between(ハツネウィングA、神奈川) |
2018 | 水と土の芸術祭2018(清五郎潟、新潟) |
受賞歴 | |
2023 | ファイナリスト / BUG Art Award |
2022 | 審査員 新藤淳 賞 / ARTS CHALLENGE 2022 / 名古屋 |
レジデンス | |
2019 – | 黄金町AIR長期プログラム / 横浜 |
企画 | |
2020 | YouTube Live ‘ARTIST TALK in Koganecho – vol.1,2,3’ |
2020 | Web Group Exhibition ‘ROADSIDE PICNIC’ |
パフォーマンス | |
2020 | 若葉町ウォーフ壁画プロジェクト (横浜) |
2018 | FRESH RECEPTIONIST JAPAN TOUR ’18 (新潟, 沖縄, 京都, 東京) |
2016 | FRESH RECEPTIONIST JAPAN TOUR ’16 (新潟, 沖縄, 京都, 東京) |
2016 | FRESH RECEPTIONIST with Yuri Miauchi( Shoreditch Church, ロンドン) |
編集・出版 | |
2023 | 『Scar Script – Sound Score』 Limited Edition 50 |
2018 | 『Work Book』 |
作品掲載 | |
2023 | 『VOCA展 2023 カタログ』上野の森術館(発行) |
2022 | 『ARTS CHALLENGE 2022 カタログ』国際芸術祭「あいち」組織委員会(発行) |
2019 | 『芸術祭と地域づくり―“ 祭り” の受容から自発・協働による固有資源化へ』吉田隆之(著) , 水曜社(ISBN. 978-4880654720) |
2018 | 『Discover Japan 2018年 9月号』, エイ出版社 (ASIN. B07FDTDRP3) |